Ankara gayrimenkul sektörüne yön veren uzmanlar, Başkent’in 2020’li yıllarda kent büyümesini yatay sürdüreceği görüşünde birleşiyor.
Bu görüşün temel dayanaklarını ise ana hatları ile Hükümet’in attığı adımlar, dikey blokların çoğaldığı merkezlerdeki sorunlar, kent coğrafyasının elverişliliği ve Ankaralılar’ın ferah, özgür, trafik derdi olmayan bir yaşam isteği oluşturuyor.
Başkent başta olmak üzere, yurt genelinde büyük ölçekli gayrimenkul yatırımları yapan EKN Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Osman Eken, Türkiye’nin en önemli teknoparklarını bünyesinde bulundurması nedeniyle başta teknoloji ve AR-GE yatırımları olmak üzere büyüyen sanayisi, buna paralel artan nitelikli ihracat rakamları ile sıralamada ilk 5’e girmeyi başaran Ankara’nın artık eski Ankara olmadığını ifade etti.
Sanayinin gelişmesinde önemli rol oynayan üniversitelerin sayısının 18’e kadar ulaşmasının kenti aynı zamanda bilim kenti haline dönüştürdüğünü, bu durumun yaşam kalitesine de etki ettiğini belirten Osman Eken, kendilerinin önümüzdeki 10 yıla dair planlarını “daha büyük coğrafyada, daha konforlu bir kent” kurgusuna göre yaptıklarını kaydetti.
Osman Eken, kendileri gibi şehrin gayrimenkulüne yön verenleri yoğun bir sürecin beklediğini ifade ederek, şunları söyledi:
“Ankara özellikle son 5 yıldır kentin bazı noktalarında, Çukurambar, Oran, İncek, Anadolu Bulvarı gibi dikey bloklarla silüetin değiştiği bir şehir oldu. Ancak, bu lokasyonlardaki yoğunluk, trafik keşmekeşi ve alt yapı sorunlarının aslında şehrin dokusu ile örtüşmediği görüldü. Hükümet programında olan yatay şehirleşmeyi belki de en fazla bekleyen il bu nedenle Ankara oldu. Çünkü burada coğrafi sınır yok. Ana ulaşım bağları ile her noktanın rahatlıkla bağlanarak ana merkezlere ulaşım mesafesinin en azından zaman açısından kısalabilir kurguda olması uzak lokasyonları da cazip kılıyor. Kısa süre öncesine kadar çok uzak nokta olarak görülen Eskişehir yolundaki Temelli bile hızla değer kazanıyor. Şu an 1239 kilometrekare olan kent merkezi yüzölçümünün, 2020’li yıllarda 2000’lere ulaşacağını düşünüyorum. Çünkü Ankaralı diğer büyükşehirlere göre konforundan vazgeçmek istemiyor. Yatay mimaride büyük dairelerim olsun, ana noktalara uzak olsa da trafik sorunu yaşamayım istiyor.”
Osman Eken: 2020’lerin Başkent’i yatay büyüyecek