İstanbul 10°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Pınarhisar Lüleburgaz arasındaki yol çift şeride çıkarılıyor

Pınarhisar Lüleburgaz arasındaki yol çift şeride çıkarılıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü Kırklareli Lüleburgaz ve Pınarhisar ilçelerini birbirine bağlayan 23 kilometrelik TEM Otoyolu – Pınarhisar Kavşağı Yolu yapımına başlıyor.

Bölgedeki kullanılmakta olan Lüleburgaz ve Pınarhisar arasında ulaşımı sağlayan karayolu, yatay ve düşey standartlarının düşük olması sebebiyle iyileştirilecek. Mevcut durumda bir gidiş, bir geliş (2×1) olan 10 metre platform genişliğindeki yol iki gidiş, iki gelişe (2×2) çıkarılacak. Yol, en az 20 kilometre sürekli uzunlukta genişletilecek.

TEM Otoyolu – Pınarhisar Kavşağı Yolu Projesi 28 milyon TL

Bütçesi 28.001.720 TL olan proje Tem Otoyolu’nın Pınarhisar Kavşağı’ndan başlayacak ve Lüleburgaz’a kadar uzanacak. 0+000-22+896,35 arasında geçerli olan proje ile 23 kilometrelik yol genişletilecek, iyileştirilecek ve iki şeride çıkarılacak. 25 metre platform genişliğine sahip bölünmüş yol olarak projelendirilen inşaat çalışmaları ile toplam 572 bin 408 metrekarelik alan işlenmiş olacak.

Planlanan yol güzergâhı, Mevcut yol güzergâhı ile yer yer aynı hat üzerinde ilerleyecek olup, sırasıyla Turgutbey Köyü, Eskitaşlı Köyü, Hamzabey Köyü, Ceylanköy Köyü ve Ataköy Köyü yerleşimlerinin doğusundan geçiyor.

Karayolu güzergahı;

  • Turgutbey Köyü’ne 600 metre,
  • Eskitaşlı Köyü’ne 500 metre,
  • Hamzabey Köyü’ne 300 metre,
  • Ceylanköy Köyü’ne 250 metre,
  • Ataköy Köyü’ne 400 metre mesafede yer alıyor.

Bölgede bulunan mevcut yol (yerleşim içerisinden geçen yollar) bahsedilen yerleşim yerlerine ulaşım açısından kullanılmaya devam edecek.

Ek yapılar imal edilecek

Tem Otoyolu – Pınarhisar Kavşağı Yolu üzerindeki bağlantı yolları ve kavşak kollarında öngörülen proje hızlarını ve buna bağlı standartları sağlayabilmek için;

  • 2 köprü,
  • 12 kavşak,
  • 25 menfez,
  • 3 tarımsal amaçlı alt geçit,
  • 1 araç alt geçidi,
  • 11 bağlantı yolu,

tasarlandı.

Projenin inşaat işlemleri esnasında 879 bin 710 metreküp yarma işlemi ve 1 milyon 6 bin 330 metreküp dolgu işlemi gerçekleştirilecek. İnşaat sırasında 75 personel çalıştırılacak ve 36 ayda tamamlanacak.

İnceleme alanı 2000 metre genişliğinde

TEM Otoyolu – Pınarhisar Kavşağı Yolu Projesi kapsamında, yol ekseni merkez olmak üzere sağından 1.000 m ve solundan 1.000 m olmak üzere toplam 2.000 m’lik koridor, inceleme alanı olarak belirlendi.

TEM Otoyolu – Pınarhisar Kavşağı Yolu Projesi ile tasarlanan yolun temel amacı; yoğun ağır vasıta trafiğine sahip olan mevcut güzergâhın, 2×2 şeritli tasarlanmasıyla köy geçişlerinde trafik köylerin yerleşimi dışında tutulabilecek ve yol standartlarının yükseltilerek daha konforlu ve güvenli ulaşım sağlanacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli
Tüm Yorumlar (3)
  • Yasemin
    6 yıl önce
    1 0

    İyi güzel haber yazmışsınız da ne zaman yapılacak bu yol, ne aşamada? Ne haber var, ne bilgi var? Nasıl bir şey bu? Sonuç yok, ortaya bir şey atılıyor.
    İyi günler

  • Yasemin Hanım atan falan yok. Siz kızmışsınız. Karayolları Genel Müdürlüğü raporu hazırlayıp Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuyor. Bakanlık bunu inceliyor. Sürece ne zaman onay verirlerse inşaata o zaman başlanıyor. 3 yılda da bitecek. Yani en fazla 4 yıla kalmaz hizmete girmesi…

  • Ali çoban
    3 yıl önce
    3 0

    Bu yol mera ve orman alanlarından neden geçirilmiyor Tarım alanlarına yazık yetkililer bunu düşünemiyorlarmı??.

Sıradaki haber:

Pınarhisar Lüleburgaz arasındaki yol çift şeride çıkarılıyor