İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Rönesans İnşaat Alpler’deki tünelinin sonunda ışığı gördü

Rönesans İnşaat Alpler’deki tünelinin sonunda ışığı gördü

Rönesans Holding çatısı altında faaliyet gösteren Rönesans İnşaat’ın da yapımında yer aldığı İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli’nin tamamlanmasına az bir süre kaldı. Tamamlandığında İsviçre’yi Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına bağlayacak olan tünel, dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday.

Tünel için şirket satın aldı

Gotthard Base Tüneli, ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard (AFTTG) alt ortak girişimi ile birlikte Transtec Gotthard Konsorsiyumu (TTG) ve Tunnel Alp Transit-Ticino Konsorsiyumu (TAT) tarafından gerçekleştiriliyor. Rönesans İnşaat’ın bu proje için bünyesine kattığı Heitkamp Construction GmbH şirketi de projede yer alıyor.

152 kilometre uzunluğunda

Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard’ın 57 kilometrelik iki tek hatlı tüpten oluştuğunu belirterek, ''Çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğu 152 kilometreden fazla olacak'' dedi.

Tünelin aynı zamanda dünyadaki en derin demiryolu tüneli olduğunu da kaydeden Düzyol, Alpler çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacağını ifade etti. Düzyol, Zürih’i, Milan ve Lugano’ya bağlanacak olan tünelin yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacağını sözlerine ekledi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Rönesans İnşaat Alpler’deki tünelinin sonunda ışığı gördü

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.