İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Terminal İşletmecisi (İSG) CEO’su Ersel Göral, yeni pist ve terminal projelerine ilişkin açıklamada bulundu.
Göral, 2019’un ortasında Sabiha Gökçen Havalimanı’nın iki bağımsız piste sahip olacağını, bu dönemin İstanbul’da yapımı devam eden üçüncü havalimanının bitirilmesiyle aynı zamana denk geldiğini söyledi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın artık bir şehir havalimanı haline geleceğini kaydeden Göral, bazı havayolu şirketlerinin konum gereği kendilerini tercih edebileceğini söyledi.
Ersel Göral, çift haneli artan hava trafiği nedeniyle bazı kapasite sorunları yaşadıklarını, ikinci pistin açılmasıyla bu sorunun ortadan kalkacağını belirtti. Bu sorunların çözülmesiyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nın tercih alanı haline geleceğine dikkati çeken Göral, “Biz, bugüne kıyasla 2019 yılında trafiği en az yüzde 20 artırmış oluruz” dedi.
İGS Üst Yöneticisi Göral, yaz sezonunda Emirates’in günlük uçuşlara başlayacağını, yeni havalimanın açılmasıyla Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan da uçacak farklı havayolları şirketlerinin olacağını, Türk Hava Yolları’nın (THY) da trafiğinin artacağını bildirdi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan yapılacak uzun menzilli seferlerin hayali olduğunu ifade eden Göral, “Çok yakında bu olacak. Bu konuda birkaç görüşmelerimiz var. Direkt olmasa da Avrupa’da birkaç nokta üzerinden bağlantılı Kuzey Amerika uçuşları yakın zamanda gerçekleşebilir. Bu, sadece bizim söylemimiz değil. Bunun için çok niyetli birkaç havayolu şirketi var” değerlendirmesini yaptı.
Gelecek taleplere karşılık şimdiden bazı hazırlıklar yaptıklarını dile getiren Göral, şöyle devam etti: “Şu an tek pistte saatte 40 uçak kapasitemiz ikincisinin gelişiyle seksenlere ulaşacak. İç hatlar terminalini 25 bin metrekare büyütüyoruz. Oraya 4 köprü ilave ediyoruz. Haziran 2018’de devreye alacağız. İnşaat bugün itibarıyla yüzde 25’lerde. Bu da mevcutta yılda 33 milyon yolcu olan kapasitemizi, önümüzdeki yılın ortasında 41 milyona çıkaracak. Önümüzdeki sene yaklaşık 33 milyon yolcu, bu artış böyle devam ederse ki bizim öngörümüz öyle, kısa vadede 41 milyon yolcu kapasiteli terminal bile bize yetmeyecek. Buna yönelik Savunma Sanayii Müsteşarlığıyla görüşmelerimizi devam ettiriyoruz. Şu an kullanımda olmayan, eski terminali yıkıp, oraya yeni bir terminal yapma düşüncemiz devam ediyor. Henüz net değil ama eski terminali yıkacağız. Oraya yapacağımız yeni binayı iç hatlar yolcusu için kullanacağız. Mevcuttaki terminali ise dış hatlar terminali olarak kullanacağız. Yani Sabiha Gökçen’de iki terminal planımız var”
Göral, Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaşımda birtakım kolaylıkların sağlanması gerektiğine dikkati çekti. Sadece karayoluyla ulaşımın mümkün olmadığını belirten Göral, “Şu anda İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin metro inşaatı projesi devam ediyor. 2018 sonunda bu da devreye girecek. Sabiha Gökçen Havalimanı devrede olan Kartal-Kadıköy metro hattına, oraya şimdi Kartal-Pendik bağlantısı yapılıyor. Pendik’ten sonra metro, Sabiha Gökçen’e bağlanacak. Böylece hem Kadıköy’e direkt hem de Marmaray hattıyla Taksim’e direkt bağlantısı olan bir havalimanı olacak” diye konuştu.
AA
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ikinci pist 2018’de açılıyor