İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro inşaatı 2018’de başlıyor

Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro inşaatı 2018’de başlıyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro Hattı projesi için ilk adımı atarak ÇED sürecini başlattı. Böllece hattın detayları da ortaya çıkmış oldu. Buna göre, 760 milyon TL yatırımla hayata geçirilecek olan Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro hattı, 6 kilometre uzunluğunda olacak. Teknopark, Yenişehir ve Kurtköy olmak üzere 3 duraktan oluşacak hattın inşaatına 2018 başında başlanacak, 2020 yılının ortasında tamamlanacak.

Bir çok hatla entegre edilecek

Kadıköy – Kartal – Kaynarca – Sabiha Gökçen Hattı’nı Kurtköy yönüne uzatmak amacıyla tasarlanan Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro Hattı, yapım ihalesi projeleri tamamlanmış olan Kaynarca-Tuzla Hattı ile Pendik Merkez – Kaynarca Merkez Hattı’na entegre olacak. Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro Hattı aynı zamanda Sabiha Gökçen istasyonunda Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli – Kurtköy metro Hattı ile de entegre edilecek.

Kurtköy aktarma merkezi olacak

Entergrasyon, Sabiha Gökçen – Kurtköy Hattı’nın Kurtköy İstasyonu ile Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli-Kurtköy Hattı’nın Kurtköy Hızlı Tren İstasyonu arasında yolcu aktarımı ile gerçekleştirilecek. Bu iki istasyonun yanında ayrıca yapımı planlanan YHT hattı istasyonu yer alacak. Böylece bu bölge bir aktarma merkezi haline gelecek. YHT Hattı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden 3. Havalimanı’na ulaşacağı için, Kurtköy aktarma merkezinin önemi ilerleyen yıllarda daha da artmış olacak.

Metrobüse kadar ulaşım sağlanacak

Ayrıca, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli-Kurtköy Hattı’, yapımı devam etmekte olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Hattı’nın devamı olması nedeniyle tüm bu hatlar Üsküdar istasyonu ile Marmaray raylı sistem hattına, Altunizade istasyonu ile de Metrobüs hattına entegre olmuş olacak.

Kara, deniz, hava ulaşımı entegre olacak

Sabiha Gökçen-Kurtköy hattının tamamlanmasından sonra yine aynı süreçte tamamlanacak olan Kaynarca-Tuzla, Pendik Merkez-Kayarca Merkez, Kaynarca-Sabiha Gökçen ve Çekmeköy-Kurtköy hatları ile Kadıköy-Tuzla hattı Üsküdar- Ümraniye-Sultanbeyli-Kurtköy Hattı’na ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden 3. Havalimanı ile bağlantısı olacak olan YHT Hattı’na bağlanmış olacak. Böylelikle bu hatlar vasıtası ile Marmaray Hattı, Kadıköy-Kartal-Kaynarca-Tuzla Hattı, Üsküdar- Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli-Kurtköy Hattı ve YHT Hattı birbiri ile bağlanmış olacak. Bu sayede büyük ölçekte tren hatları, havalimanları, deniz ulaşım hatları ve diğer raylı sistem hatlarının birbiri ile entegrasyonu sağlanacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Sabiha Gökçen – Kurtköy Metro inşaatı 2018’de başlıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.