İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Sahibinden satılık Avrasya Tüneli

Avrasya Tüneli'nin Güney Koreli ortağı SK Group, yüzde 18'lik azınlık hissesini satılığa çıkardı.

Avrasya Tüneli’nin Güney Koreli ortağı SK Group, yüzde 18’lik azınlık hissesini satılığa çıkardı. Tünel, yüksek geçiş ücretleri ve Hazine garantileri nedeniyle sık sık gündeme geliyor.

Bloomberg’den Kerim Karakaya ve Ercan Ersoy’un konuya dair bilgi sahibi kişilere dayandırdığı habere göre, SK Group bünyesindeki SK Gas Ltd. şirketi, Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) adlı konsorsiyumdaki payının satış sürecini yönetmek üzere bir danışman tuttu.

SK Gas şirketinin bir sözcüsü de, satışı değerlendirdiklerini teyit etti. ATAŞ ise soruları yanıtsız bıraktı.

İşletme süresi 24 yıl

1,3 milyar dolarlık tüp geçiş projesi, İstanbul’un iki yakasını Boğaz’ın altından birbirine bağlarken, yüksek geçiş ücretleri ve yüksek kamu garantileri ile de sürekli gündemde.

Yapı Merkezi AŞ’nin yüzde 50, SK Group bünyesindeki SK E&C’nin yüzde 32’lik paya sahip olduğu ATAŞ, inşaat için 2012’de 18 yıl vadeli 960 milyon dolarlık kredi kullanmıştı.

Ağustos 2017’de hizmete açılan tünelin işletmesi, 24 yıl boyunca ATAŞ’ta olacak.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ant Yapı Mirny Uçak Terminali’ni inşa edecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.