Kırıkkale, Çorum, Amasya ve Samsun illerinin sınırları içinde yer alan, Samsun Kırıkkale YHT Hattı olarak da bilinen Kırıkkale-Çorum-Merzifon-Samsun Demiryolu Projesi 8 milyar 589 milyon 46 bin 688 TL’lik bir maliyetle hayat buluyor.
Projenin gerçekleşmesi ile birlikte Türkiye’nin Akdeniz bölgesindeki en önemli limanı olan Mersin Limanı ile Karadeniz bölgesinde her geçen gün kapasitesi arttırılan ve modernizasyon çalışmaları tamamlanan Samsun Limanı arasında kuzey-güney ekseninde her iki bölge birbirine bağlanacak ve Boğazlar üzerindeki yük trafiği azalacak. Buna ilaveten projenin gerçekleşmesi ile birlikte yapımı devam etmekte olan Ankara-Sivas YHT hattı ile de Kırıkkale’ye olan ulaşım süreleri önemli ölçüde kısalacak.
Proje güzergahının geçtiği Çorum’un müteşebbis ruhu, bu zamana kadar ulaşım hizmetleri açısından yeteri kadar yatırım alamamış olmasını da telafi edecek. Bugün 450’yi aşan imalat sanayinde faaliyet gösteren tesisleri ile önemli bir konuma gelen Çorum, ticaret ve sanayi ile turizm potansiyeline önemli katkılar kazanmış olacak.
Bu ÇED başvurusu Ulaştırma, denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında ihale edilse de olumlu karar raporu ancak 14 Şubat 2013 tarihinde alınabildi. Bu dönemde Bakanlık projeyi TCDD’ye devredince güzergah tekrar değerlendirilerek revizyona gidildi. Yeni ÇED Raporu bu güzergah üzerinden oluşturularak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 ve 2035 yılı hedef ağları arasında yer alan Kırıkkale-Çorum-Merzifon-Samsun Demiryolu Projesi; Türkiye’nin kuzey-güney aksının en önemli güzergahın olan Samsun-Çorum-Delice-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice hattına entegre olacak.
• Birinci kesim: Delice-Çorum arası yaklaşık 100+000 km
• İkinci kesim: Çorum-Merzifon arası yaklaşık 91+200 km
• Üçüncü kesim: Merzifon-Samsun arası yaklaşık 101+618 km
100 km’lik Delice-Çorum arasındaki birinci kesimde 3 siding, 1 istasyon, 153 kutu menfez, 65 alt geçit, 10 üst geçit, 4 köprü, 18 köprü ve 8 tünel yapılacak.
91+200 km’lik Çorum-Merzifon arasındaki ikinci kesimde 80 hidrolik menfez, 25 alt geçit, 10 tarımsal geçit, 16 üst geçit, 4 köprü, 5 viyadük, 12 tünel, 2 aç-kapa tünel, 1 siding ve 3 istasyonun yapılması planlanıyor.
Üçüncü kesim olan Merzifon-Samsun arasındaki güzergah Amasya Merzifon ile Samsun Havza, Ladik, Kavak, İlkadım ve Canik ilçe sınırlarından geçecek. Bu kesimde Samsun Kırıkkale YHT Hattı güzergahının onaylanmış olması sebebiyle MİGEM tarafından güzergah değişikliğinin talep edilmesinden dolayı, onaylı olan güzergah kilometrelerinin ve sanat yapılarının yerlerinde herhangi bir karışıklık olmaması amacıyla Km:200+000’de kilometre eşitlemesi yapıldı. Bu sebepten dolayı proje güzergahının gerçek uzunluğu 101+618 km olarak kayıtlarda yer aldı. Bu kesimde 20 köprü, 4 viyadük, 9 aç-kapa tünel, 21 tünel, 13 kaçış tüneli, 2 tarımsal alt geçit, 47 menfez ve 3 istasyonun yapılması planlarda yerini aldı.
Yaklaşık 292+818 km’lik hatta toplam 4 siding, 280 hidrolik menfez, 107 alt geçit, 12 adet tarımsal alt geçit, 44 üstgeçit, 13 viyadük, 42 köprü, 58 tünel (aç-kapa tünel dahil) ve 7 istasyonun yapılması kararlaştırıldı.
Projenin olası güzergah değişikliği göz önünde bulundurularak, güzergah ekseninin 1 km sağından ve solundan olmak üzere toplamda 2 km’lik koridor, ÇED İnceleme Alanı belirlendi.
Samsun Kırıkkale YHT Hattı projesi kapsamında kurulması öngörülen 6 adet şantiyede her bir şantiyede ortalama 75 kişi olmak üzere toplam 450 personelin istidam edilmesi planlandı.
Söz konusu projenin ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 4 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınması planlandı. Demiryolu projesinin, ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 4 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınması planlandı.
Emlaknews.com.tr
Samsun Kırıkkale YHT Hattı hayata geçiyor