RE/MAX, tapu işlemleri ile ilgili süreçleri ve işlemlerde kolaylık sağlayan detayları açıklıyor.
Kendinize uygun bir gayrimenkul seçtiniz, karşı tarafla anlaştınız ve sıra tapu işlemlerini halletmeye geldi. Bunun için daha tapuya gitmeden birçok evrak hazırlığı sürecinden geçiyor ve tapuda sizi bekleyen süreçleri de düşünmeye başlıyorsunuz. Aslında bu konuda güvenle danışabileceğiniz kişiler emlak danışmanlarından başkası değil.
Randevu alma süreci internet ve telefon hattı üzerinden yapıldığından oldukça kolay, ancak randevu günü geldiğinde alıcı ve satıcıdan istenen evrakların mutlaka hazır olması gerekiyor. Nüfus cüzdanı, her işlemde olduğu gibi istenen belgelerde ilk sırada yer alıyor. Satıcıdan tapu aslı ve fotokopisinin yanı sıra vergi borcu yoktur yazısı istenirken, alıcıdan, banka kredisi aldıysa kredinin onaylandığına dair evraklar isteniyor.
Tapu işlemleri öncesi ve sonrasında önemli aşamalar yer alıyor. Tapu gününden önce tapu harcı ve emlak vergisi ödemeleri, zorunlu deprem sigortası (DASK) yapılıyor, kredi kullanacaklar için bankanın ipotek yetkilisine randevu günü ve saati bildiriliyor. Bu süreçlerin öncesinde araştırmalar yapılıyor, uygun banka seçiliyor, konutun bulunduğu belediyeden rayiç bedeli alınıyor. Tapu gününde evrak teslimi ve ödemelerin yapılmasının ardından süreç, fatura taşıma, ikametgah işlemleri ve belediyeye emlak vergisi için bildirim yapılması ile son buluyor.
Tapu işlemlerinde belediye, banka gibi resmi ve özel kurumlarla iletişim kurma zorunluluğu, emlak danışmanlarının bu kurumlarla olan iletişimleri ve tecrübelerinin fazla olması nedeniyle hem alıcı hem satıcıların imdadına koşuyor. Tapu işlemleriyle ilgili tüm süreçleri yönetmesi için hem alıcı hem de satıcı tarafından çıkarılan bir vekaletname ile işi emlak danışmanları devralıyor.
Tapu işlemlerinde büyük kolaylık