ACI tarafından düzenlenen Airport Service Quality (ASQ) programında TAV Havalimanları’nın işlettiği İstanbul Atatürk “hizmet kalitesini en fazla geliştiren” havalimanı olurken Üsküp de 2 milyondan az yolcuya hizmet veren havalimanları arasında Avrupa’nın en iyisi ödülüne layık görüldü. Nisan ayında Avustralya’da düzenlenecek ACI Asya-Pasifik Bölgesel Konferansı sırasında yapılacak törenle ödüller sahiplerini bulacak.
Yolcuların beklentilerini ve ihtiyaçlarını yakından takip ederek memnuniyetin tam olmasına özen gösterdiklerini belirten TAV İstanbul Genel Müdürü Kemal Ünlü, İstanbul Atatürk Havalimanı’nın geçen yıl 61,3 milyon yolcuya hizmet vererek Londra ve Paris’in ardından Avrupa’da üçüncü sıraya yükseldiğini söyledi. Dış hatlar terminalinde yapımı son aşamaya gelen ek binanın da hizmete girmesiyle yılda 75 milyon yolcuya rahatlıkla hizmet verebileceklerini vurgulayan Ünlü, duty-free ve yiyecek içecek alanlarını büyüttüklerini, biyometrik pasaport kontrolü sistemini başlattıklarını ve engelsiz havalimanı uygulamalarıyla BM’de örnek gösterildiklerini anlattı.
80’den fazla ülkede yılda 3,5 milyardan fazla yolcuya hizmet veren 80 havalimanında uygulanan ASQ programı kapsamında havalimanına erişim, check-in, duty-free, güvenlik, yiyecek-içecek gibi sekiz ana kategoride yer alan 34 başlığı içeren bir anket çalışması her yıl 600 binden fazla yolcuyla yapılıyor. Havalimanlarından beklentilerin çok fazla arttığına değinen ACI Genel Direktörü Angela Gittens, ASQ programının, havaalanlarının beklentileri ne kadar karşılayabildiklerini görmelerini sağladığını söyledi.
TAV, ASQ Programı’ndan iki ödülle döndü