Kaliteli ve güvenli hizmet vermek ve yol kullanıcılarına seyahat konforu sağlamak için otoyol bakım ve işletme tesisleri bütün unsurlarıyla çalışmaya hazır durumda. ICA’nın hayata geçirdiği Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu Projesi’nde Kuzey Çevre Otoyolu güzergâhı üzerinde 5 ayrı bölgede ICA Dinlenme ve Akaryakıt Tesisleri halka hizmet verecek.
Otoyol kameralarla izlenirken, olası olay/kazalara acil müdahale için tüm önlemler alındı. Bu kapsamda, otoyolun bazı bölgelerinde itfaiye ekipleri hazır bulundurulacak.
Otoyol Bakım ve Hizmet Yetkilisi, “Otoyol işletmesinde en önemli otorite Karayolları Genel Müdürlüğü’dür. Karayolları ile yapılan sözleşme ve şartnameler doğrultusunda, otoyolda her 40-50 kilometrede bir tesis olmak zorunda. Avrupa’da Odayeri, Asya’da ise Hüseyinli’de bakım merkezleri açıldı. Bu bakım merkezlerinde yaklaşık 50-60 personel çalıştırılacak.” dedi.
Otoyol bakım ve hizmet tesislerinde trafik güvenliğinin yanı sıra, yolların temiz tutulması, sanat yapıları ve drenaj sistemlerinin bakımı, karla mücadele ile yatay ve düşey işaretlemelerin bakımının yapılması vb. işleri gerçekleştirilecek. Ayrıca Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu Yönetim Sistemi meteorolojik sensörler, sis lambaları ve kameralar vasıtası ile izlenip denetlenecek.
Otoyol Bakım ve Hizmet Yetkilisi, “İBB ile yaptığımız ortak çalışmalar sonucunda teknolojik olarak köprü ve tüneller dahil otoyolun neredeyse tamamı kameralarla izlenebiliyor. Bu büyük bir avantaj. Olaya hızlı şekilde müdahale etmemizi sağlıyor. Yüksek seviyeli bir haberleşme sistemi de oluşturulmuş durumda. Otoyolun tamamında bir fiber hattımız var. Tüneldeki bütün scada sistemleri, tünelin işletme sisteminin içinde olan elektrik, elektronik, trafik güvenliği, yol güvenliği ile ilgili her şey uzaktan kumanda ile ana kontrol merkezinden izlenebiliyor. Yine de acil müdahale planı gereğince, tünellerin hemen önündeki trafo kontrol odasından gerekirse müdahale edilebiliyor. Bizim tünellerimizin, diğer tünellere göre güvenlik kat sayısı çok yüksek tutuldu. Dolayısıyla birçok parametreyle her şeyi kontrol etme şansına sahibiz. Bu durum olayı/kazayı yorumlamayı ve insanları kurtaracak ve yol güvenliğini sağlayacak tedbirleri biraz daha hızlı bir şekilde almayı sağlıyor.” diye konuştu.
Otoyol güvenliğinde Afet Koordinasyon Merkezi ile işbirliği yapılıyor. Ayrıca 10 noktaya meteorolojik sensörler koyuldu. Böylece sis, kar ve afet sonrası oluşabilecek aksaklıklara en çabuk şekilde müdahale edilecek.
Teknolojinin sonu Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün hizmetinde