Tint Mimarlık bünyesinde bulunan ürün gamından pandemi sürecinin sektörel etkisine kadar birçok konuda fikrini aldığımız Topçu, merak edilenleri okuyucular için yanıtladı.
Çankaya Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden 2015 senesinde mezun oldum. Tint Mimarlık ikinci nesil temsilcisiyim. Firmamız 2002 yılından bu yana Ankara ağırlıklı olmak üzere ülke genelinde çeşitli mimari projelerde çözüm ortağı olmuş olup; bu alandaki global gelişmeleri, yenilikleri yakından takip ederek çalışma ve uygulamalarına devam etmektedir. Bunun yanında hareketli ve sabit mobilya, bahçe mobilyası ve yatak üretimi gerçekleştirmekteyiz.
Pandemi süreci ile birlikte bizim de iş alışkanlıklarımız ve portföyümüz değişmekte. Öncesinde daha kamusal alanlar (ofis, mağaza, okul, hastane) ölçeğinde iş yaparken, süreçle beraber artan talep doğrultusunda açık yaşam formlarına (müstakil, bahçeli ev, açık hava rekreasyon alanları) yönelmiş bulunmaktayız.
Bilhassa konumlandığımız Çayyolu bölgesinde bulunan villa tarzı bahçeli yapı modellerine olan talep bize de olumlu yansıdı. Tasarım çizgimizi, hem yeni hem de tadilat alanında birçok proje üzerinde gösterme fırsatı bulduk diyebiliriz.
Alışkanlıklarımız ve yaşam tarzımız bu süreçle yeniden yapılanıyor. Özellikle yarı açık ve açık alanlar önceye göre daha değer kazanmış durumda. Pandemi dolayısıyla insanların evde vakit geçirmesi fiziksel çevrelerini değiştirme ihtiyacını ortaya çıkardı.
Bu periyotta fonksiyondan ziyade estetik kaygıların daha çok önem kazandığını söyleyebiliriz. Öyle ki insanların renk tercihleri bile değişti. Bu dönemde birçok müşterimizin daha ferah alan oluşturmak için, yeni olmasına rağmen, eşya yenilediğine şahit olduk.
Öncelikle bizi diğer firmalardan ayıran özelliğimiz, bünyemizde farklı disiplinleri de barındırıyor olmamız. Bugün, firmasında düzenli mekanik mühendisi ve inşaat mühendisi çalıştıran sayılı mimarlık ofislerindeniz. Bunun yanı sıra mobilya (ev, ol is, bahçe) ve yatak üretimimiz bulunmakta.
Tasarladığımız obje veya mekanın üretimini de yapıyor olmak bize daha gerçekçi, uygulanabilir, tutarlı projeler üretmemizi sağlamakta ve müşterilerimiz nezdinde fiyat performans olarak avantaj sağlamaktadır.
Bunu 7 adımda açıklayabiliriz: İlk aşama; beklentileri anlama ve istişare etme, İkinci aşama; çözüm argümanlarını oluşturma, Üçüncü aşama; mimari konsept ve temanın belirlenmesi, Dördüncü aşama; mekan ve mahalleri dijitalleştirme, Beşinci aşama; planlama ve maliyetlendirme, Altıncı aşama; prezentasyon, Yedinci aşama; uygulamayı gerçekleştirme.
MAG Dergi
İstanbul’daki 20 yaş üstü konutların 3’te ikisi deprem sigortasız