İnşaat malzemesi üretiminde dünyada söz sahibi olan kurumlar arasında yer alan Geberit, tüketici eğilimlerini yakından takip etmek üzere sık sık araştırmalar yaptırıyor. Son yapılan tüketici satın alma davranışları kalitatif araştırma sonuçlarına göre süreçlerde kadınlar karar verici olma rolüne kaptırmazken banyo yenileme sıklığının ortalama 8 yıl olduğu saptandı.
Araştırmada Türkler, banyolarını yeni eve taşındıklarında ya da arıza çıktığında yenileme ihtiyacı hissediyor. Yine rapora göre banyoda en çok hijyene karşı hassasiyet gösteriliyor.
Geberit’in ERA Research ile birlikte banyoların değişim sıklığı, aranılan özellikler ve marka bilinirliğiyle tüketici nezdindeki imajlarını belirlemeye yönelik yeni araştırmasının sonuçları yayınlandı. 24 Şubat – 28 Mayıs 2016 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Samsun’da gerçekleştirilen araştırmada Türkler kalite ve tasarrufa göre hijyene daha çok önem verirken duştan sonra camlarda kalan su lekelerinden şikayetçi oldular.
Türkler’in banyoda tercih ettikleri renk ağırlıklı olarak beyaz. Her zaman parlak görünmesini istedikleri banyoda köşesiz ve kolay temizlenebilir klozetleri tercih ediyorlar.
Banyo yenilerken fikir alınan ilk kaynak olarak internet kullanılıyor ve banyoların renavasyonuna karar veriliyor. Modanın etkisiyle banyoların görünümünde sadelik öne çıkıyor ve bu durum banyolara da sirayet ediyor. Sadece yıkanma alanı olarak değerlendirilmeyen banyolarda hijyenin yanısıra konfora da önem veriliyor. Bu alanlarda pastel renkler, doğal malzemeler, camlar ve mobilyalar kullanılıyor.
Türk kadınları banyo yenilemeye 8 yılda bir karar veriyor