Akdeniz’e kıyısı olan ülkelerde önemli jeopolitik olaylar yaşanırken bölgede turizm yapanlar Barcelona’daki konferansta bir araya gelerek durumu değerlendirdi.
Türkiye’de her ne yaşanırsa yaşansın, yabancı yatırımcı dahil kimse Türkiye’nin potansiyelinden vazgeçemeyeceğini ileri süren Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, pazarlama stratejisinin değişmesi gerektiğini kaydetti.
Öncelikli olarak ‘herşey dahil’ pazarlama stratejisini değişmesi gerektiğin savunan Çelikkanat, “Bu durumda Türkiye Akdeniz’in 1 numaralı destinasyonu olur.Çünkü Türkiye jeopolitik olarak kolay bir ülke değildir. Ne yaşanırsa yaşansın, yabancı yatırımcı dahil kimsenin Türkiye ve Türkiye’nin potansiyelinden vazgeçemez.” şeklinde konuştu.
Türkiye’nin Rusya krizi ve darbe girişimi öncesinde, bölgesindeki diğer ülkelerde (özellikle Mısır) yaşanan sıcak gelişmelere rağmen talep gördüğünü hatırlatan Ferzan Çelikkanat, “Orta Doğu ve Arap ülkelerden gelen ciddi sayıdaki misafirlerin yanı sıra uluslararası misafir karmasından oluşan kitle turizmi her zamanki gibi en büyük segmenti oluşturdu. Aynı zamanda, kongre ve sağlık turizmi açısından da ciddi artışlar yaşandı. 3. Havalimanı ihalesinin açıklanması, bölgedeki turizm yatırımlarını hareketlendirdi.” diye konuştu.
Turizmdeki 2023 yılında 50 milyon turist ve 50 milyar dolarlık turizm geliri ve ziyaretçi sıralamasında dünyadaki ilk 5 ülkesinden biri olma hedeflerinin dikkatleri çektiğine değinen Çelikkanat,”Bu durum turizm yatırımcısının iştahını kabarttı. Özellikle marina, şehir içi iş oteli ve orta ölçekli otel yatırımları hareketlendi. Ancak Rus krizi ve sonrasındaki 15 Temmuz darbe girişimi, yatırımcı refleksi olan temkinli olmayı getirdi. Şu anda içinde olduğumuz temkinli dönemde yatırımlar ve yatırımcılar bekle ve gör pozisyonuna geçtiler” diyerek sektördeki durumu özetledi.
Türkiye herşey dahilden vazgeçerse Akdeniz’in yıldızı olur