İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Unkapanı Köprüsü’nün yerine sualtı tüneli geliyor

İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş Transfer Merkezi’ni görev süresi bitmeden hayata geçirmeyi planladığını açıkladı. Projeye göre; Taksim-Kabataş Füniküleri, Kabataş-Mahmutbey Metrosu, Beşiktaş-Sarıyer Metrosu gibi bir çok metro hattı, Kabataş’ta yerin altına yapılan transfer merkeziyle birleştirilecek.

Sahil yolu da yer altına alınacak

Metro buradan Karaköy-Şişhane istikametine uzatılarak Hacıosman-Yenikapı Metrosu’na entegre edilecek. Üsküdar-Kabataş arasında bir yaya tüneli projesi devreye girecek. İçinden bisiklet ile de geçilebilecek. Elektrikli sistem de olacak.

Tarihi Yarımada Beyoğlu ile birleşecek

İhalesi yapılan Haliç Sualtı Karayolu Tüneli ile Tarihi Yarımada’nın Beyoğlu ile birleşeceğini ifade eden Topbaş, “Deniz seviyesinin 8.5 metre altına inşa edilecek. Toplam 6 şeritlik köprü 900 metre uzunluğunda olacak. Haliç çevresine yeni rekreasyon ve yeşil alanlar kazandırılacak. Perşembe Pazarı bölgesi yeniden düzenlenecek. Atatürk Köprüsü (Unkapanı) kaldırılacak. Hedefimiz 8 bin 316 otopark ile 1 milyonluk kapasiteye ulaşmak. 24 adet aktarma alanı ve 6 adet otogar planladık. İstinye- Çubuklu Feribot Hattı devreye girdi ve sadece 8 dakika sürüyor. Boğaz ve kıyılardaki deniz taşıtlarının düzenli parklanması gerekiyordu. Bunun için İstinye ve Tarabya’da tekne park projesi hayata geçti. Ayrıca yeni kruvaziyer liman planları var” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Unkapanı Köprüsü’nün yerine sualtı tüneli geliyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.