İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Uşak Belediyesi hafif raylı nostaljik tramvay yapıyor

Uşak Belediyesi şehrin merkez ilçesinde, 5.85 km uzunluğunda çelik tekerlekli hafif raylı nostaljik tramvay hattı yapıyor. Projenin maliyeti 341 milyon 814 bin lira olarak hesaplandı.

Uşak Belediye Başkanlığı’nın iştiraki olan Uşak Belediyesi Maden ve Yatırım İşletmeciliği, şehrin merkez ilçesindeki alan İslice, Durak ve Fatih mahallelerinde hizmet vermek üzere çelik tekerlekli hafif raylı nostaljik tramvay hattı yapacak geçti. Söz konusu proje 5,85 km uzunluğunda, gidiş dönüş toplamda ise 11+105.615 metre uzunluğunda olup, toplam 28 durak olarak planlandı.

Gelecek yıl hizmete girecek

Projelendirme çalışmalarının ardından 2024 yılının Kasım ayında hattın inşaatına başlanması ve ortalama 6 aylık bir yapım sürecinin ardından 2025 yılında projenin işletmeye açılması hedefleniyor. Mevcut durumda ise inşaata başlanmadı.

Nostaljik tramvay nereden geçecek?

Hat, İsmet Paşa Caddesi üzerinden başlayıp Orhan Dengiz Bulvarı üzerinden ilerleyerek, Atatürk Bulvarı’nda sonlanacak. Uşak Nostaljik Tramvay Hattı Projesi, Uşak merkez ilçesini kuzey güney ekseninde birleştirmekle birlikte, şehir merkezi ve otogar arasındaki bağlantıyı sağlayan önemli bir ulaşım aksı olacak.

Kuzeyde, belediye önünden başlayıp, Heykel, Hastane, Tren Garı (Müze), Gazhane, Halk Konutları, Çobançeşme ve DSİ gibi önemli merkezlerden geçerek güneyde Otogar bölgesinde sonlanacak.

Tramvay hattı ilçe merkezinde yer alan ana cadde üzerindeki karayoluna yerleşecek olup, proje güzergahı İslice, Durak ve Fatih Mahallesi olmak üzere 3 ayrı mahalleden geçecek. Belirlenen istasyon yerleri halkın, bölgede bulunan cazibe noktalarına ulaşımını kolaylaştıracak ve şehre tam anlamıyla nostaljik bir çehre kazandıracak.

Trafiği azaltacak

Tramvay hattı İsmet Paşa Caddesi güzergâhında taşıt trafiğine kapalı yoldan tek yönlü olarak devam edecek olup, taşıt trafiğine açık olan yola geçildiğinde iki yönlü olarak çalışacak. Hattın üzerinde 4 adet işletmeye yönelik kullanılması planlanan makas yer alacak. (Makas-1, Makas-2, Makas-3, Makas-4) Ayrıca araç bakım ve parklanma amaçlı planlanan Depo Sahasına giriş-çıkış hizmetinde bulunan 2 adet depo bağlantı makası bulunacak. (DB-1, DB-2) Depo bölgesinin içinde sirkülasyonu sağlamak adına 2 adet bakım hattı ve 1 adet parklanma hattı ve 4 adet makas eklendi. (Bakım Hattı-1, Bakım Hatt-2, Parklanma / DM-1, DM-2, DM-3, DM-4) Hat üzerinde yerleştirilecek istasyonlar ”Bayrak Durak” şeklinde planlanmış ve kaldırım üzerine konumlandırılmış. Durak imalatları planlanırken mevcut trafiği engelleyecek bir durum gözlenmemiş.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Marmara Koru’da yüzde 30 peşinat, 41 ay vade

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.