İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Üsküdar-Ümraniye-Sancaktepe metrosunda 2. etap heyecanı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Üsküdar-Ümraniye- Sancaktepe Hattı’nın Ümraniye’ye kadar olan kısmı geçen ay hizmete girdi. Türkiye’nin ilk sürücüsüz çalışan metrosu olan hattın 7 istasyondan oluşan ikinci etabında ise ince işlerin tamamlandığı açıklandı. Yeni etap, Haziran ayında devreye alınacak.

Daha da uzayacak

Toplam 20 kilometre ve 16 istasyondan oluşan metro hattının Ümraniye’ye kadar olan 10.5 kilometrelik ilk etabında Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler olmak üzere 9 istasyon yer alıyor. Metro hattı Üsküdar’da Marmaray’la, Marmaray’dan Yenikapı- Hacıosman ve diğer tüm metrolarla, Altunizade’de ise Metrobüs’le entegre oluyor. Hattın önümüzdeki dönemlerde Sabiha Gökçen Havalimanı’na kadar uzatılması planlanıyor. Yeni metro hattı ile Sancaktepe’den Üsküdar’a 27 dakikada, Ümraniye’ye 15.5 dakikada, Kartal’a 62 dakikada, Yenikapı’ya 39 dakikada, Taksim’e 47 dakikada, Hacıosman’a 71 dakikada, Atatürk Havalimanı’na 71 dakikada ve Olimpiyat Stadı’na 81 dakikada gidilebilecek.

3.5 milyar lira harcandı

Üsküdar-Ümraniye- Sancaktepe Hattı’nın toplam maliyeti 3.5 milyar lira olarak açıklandı. Günlük 700 bin yolcu kapasiteli hatla birlikte İstanbul’daki raylı sistem hattı da 160 kilometreye ulaştı. 267 kilometre raylı sistem yatırımının devam ettiğini İstanbul’da 2023 yılında bu rakamın bin 23 kilometreye ulaşması hedefleniyor. 2014 yılında İstanbul’daki raylı sistem hattının uzunluğu sadece 45 kilometre idi..

Takvim

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Üsküdar-Ümraniye-Sancaktepe metrosunda 2. etap heyecanı