Ziylan Group tarafından Ataşehir’de hayata geçirilen Watergarden İstanbul, 29 Temmuz’da gerçekleşecek açılışı öncesinde bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Basın toplantısının ardından gerçekleşen özel davette iş ve siyaset dünyasından önemli isimleri ağırlayan Watergarden’in gösteri havuzu da ilk gösterisini yaptı.
Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, Watergarden İstanbul’un fark yaratan bir gastronomi ve eğlence merkezi olarak yerli ve özellikle yabancı yatırımcılar açısından Türkiye algısına katkı sağlayacak bir proje olduğunu söyledi. Yıllık ziyaretçi hedeflerinin 15 milyon olduğunu açıklayan Ziylan, açılışından itibaren 2 bin kişiyi istihdam edecek olan Watergarden’in Türkiye ekonomisine yıllık 300 milyon dolar katkı sağlayacağını söyledi. Watergarden’in 5 bin metrekarelik etkinlik alanıyla İstanbul’a, önemli etkinliklere ev sahipliği yapacak yepyeni bir merkez kazandırmış olduklarını va vurgulayan Ziylan, Ataşehir’de var olan yapıların yanında, bölgeye ve İstanbul’a değer katacak bir yaşam merkezi inşa ettiklerini ifade etti.
Watergarden projesi için seçtikleri Ataşehir’in , İstanbul’un modern kent vizyonunu ortaya koyan simge bir ilçe durumunda olduğunu dile getiren Ziylan, Son yıllarda sosyo-kültürel ve demografik yapısı önemli oranda değişen Ataşehir’in 5 kilometrelik birinci çekim alanında yaklaşık 1,5 milyon kişinin, 10 kilometrelik çekim alanında ise 2,5 milyon kişinin yaşadığını anlattı. Ataşehir, günün her bölümünde çok yüksek sirkülasyona sahip olduğuna dikkat çeken Ziylan, bölgenin bir başka öneminin Finans Merkezi’ne ev sahipliği yapacak olması olduğunu dile getirdi. Sadece Finans Merkezi’nde 30 bin kişilik yeni istihdam oluşacağına vurgu yapan Ziylan, “Böylece Ataşehir’de değişen ve dönüşen kent dokusundan yola çıkarak Anadolu yakasında İstanbul’un kalbinin attığı özel bir alan yaratıyoruz” diye konuştu. Ziylan bölge ulaşımının çok yakında hizmete girecek Ümraniye, Ataşehir, Göztepe raylı sistem hattı ile daha kolay bir hale geleceğini de söyledi.
Watergarden İstanbul’un doluluk oranının şu an yüzde 70 olduğunu kaydeden Mehmet Ziylan, kompleks bünyesindeki Nostalji Sokağı, Taze Pazar, restoranlar, cafe ve bistrolar, food court, sinema, tiyatro, kültür ve eğlence alanlarının her birinde farklı konsept ve markalar olacağını anlattı. Ziylan, bu markalar arasında Kaşıbeyaz, Huqqa, Günaydın, Sütiş, Simit Sarayı gibi Türkiye’nin önde gelen yeme-içme markaları olacağını ayrıca Türkiye’ye ilk kez gelecek markalar ile görüşmeler yaptıklarını da sözlerine ekledi.
Watergarden İstanbul yılda 15 milyon ziyaretçi bekliyor