İstanbul 10°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Weltew Home dünyada 39 ülkede, Türkiye’de 700 noktada

Türkiye’de mobilya pazarında süper lige çıkma yarışı veren ve bunu en iyi dolduran markalardan birisi olan İnegöl menşeili Weltew Home, iyi çalışarak, markaya yatırım yaparak ve tasarımı önemseyerek Turquality Sertifikası alan az sayıdaki firma arasına katıldı.

Üretim robotlarla yapılıyor

Modern üretim tesisinde yüksek teknolojiye sahip makine parkuru ve 410 personeliyle aylık 2.400 takım panel mobilya, 2.100 takım oturma grubu, 1.700 takım baza ve 2.400 takım yatak üretim kapasitesine sahip olan Weltew Home, teknoloji ve ar–ge yatırımları sayesinde farklılaşan yenilikçi ürünler geliştiriyor.

Dinamik kadro Weltew Home’da

Genç ve dinamik kadrosu ve 100’ün üzerinde modeliyle mobilya sektörüne yön veren Weltew Home, yurt içinde 4 bölge bayii, 1 bölge müdürlüğü, 700 satış noktası ve 160 showroomu ile geniş bir ağa sahip bulunuyor. Dünya pazarında ise 39 ülkede 139 satış noktasına ve 5 ülke distribütörlüğüne ulaşmış durumda.

Bölgesel temsilcilik ile her yere pazarlama ağı kuran Weltew Home, yurtiçinde ve yurtdışında hem kendini hem de Türkiye’yi tanıtacak fırsatları en iyi şekilde değerlendiriyor. Fuarlarda temasa geçilen müşteriler ile irtibat sağlanıyor ve satış noktaları artırılıyor.

Avrupa’dan “Türk Malı” etiketi isteniyor

Avrupa’daki mobilyalarda ürünlerde kalitenin olmadığını ve en popüler ürünlerin Türk Malı olduğunu anlatarak söze başlayan Weltew Home Kurucu Ortağı Eyüp Balcı, müşterilerinin verdikleri siparişlerde özellikle “Türk Malı” etiketini istediklerini kaydetti.

Türk mobilyacılığının nitelik, nicelik, kalite ve fiyat parametreleri ile karşılaştırıldığında Avrupalı rakiplerine fark attıklarını kaydeden Balcı, “Tasarımı, ofis mobilyaları ve aksesuarları ile sadece İtalya Türkiye’den önde. İtalya’daki tasarım pahalı ve hak ettiği fiyatın üzerine çıkabiliyor. Onun haricinde Türk ürünleri ile kimse boy ölçüşemez.” diye konuştu.

Mobilyanın ölçüsü çok belirleyici

Ürünlerin trendini tasarımların, ihtiyaçların ve ölçülerin belirlediğine dikkat çeken Balcı, Türkiye’de veya Körfez ülkelerinde üretilen mobilyaların Avrupa’ya ihraç edilemediğine değindi. Balcı, “Bir bölgede satılan ürünler farklı bir ülkede satılamıyor. Suudi Arabistan, Fas, Tunus, Cezayir, Umman, Irak… Avrupa’da İngiltere, Almanya, Avusturya… Kafkasya’da Özbekistan, Tacikistan, Azerbaycan, Rusya ve Kazan gibi ülkelere ürün veriliyor. Her coğrafyanın tercihi farklı. Örneğin Avrupa’da 2 metre olan yatak boyu Körfez ülkelerinde 2.7 metreye çıkıyor. Renkler ve kullanılan bambaşka.” diye konuştu.

“Amerikan pazarı için çalışıyoruz”

Okyanus ötesine büyük bir pazar olmasına karşın istenildiği gibi satış yapılamadığına değinen Balcı, “Amerika büyük bir pazar ama ciddi ölçekte ürün vermiyoruz ama üzerinde çalışıyoruz. Türk ürünleriyle orasının tarzı ve mantığıyla uyuşmuyor. Daha özel, nitelikli, fonksiyonel ve kendilerine uygun mobilyaları tercih ediyorlar. Orada evlere göre proje bazlı üretim yapılıyor.” diyerek Amerika pazarına ilişkin fikirlerini paylaştı.

Dekorasyon AVM’leri iyiye işaret

Mobilyanın kendi kentleri olmasının sektörel bir durum olduğuna atıfta bulunan Balcı, “Modako ve Masko gibi çarşılar satışı diri tutuyor. Bizim de buralarda yer alma planımız var. Zaten sektörün bu tür yerlerde toplanmasını, dekorasyon anlayışını yenileyerek her şeyin alınabileceği anlayışları destekliyoruz.” dedi.

“Taklit ürünün şansı olmaz”

Sektörün gelişimi için fikirler üreten Balcı bunun en önemli ayağı olarak tasarımı ve markalaşmayı gösterdi. Özel ve katma değeri yüksek ürünlere öncelik verenlerin başarılı olduğunu söyleyen Balcı, seri üretim yapanların ve taklit ürünlerin yaşama şansı olmadığını kaydetti.

Merdivenaltı ile rekabet edilemez

Weltew Home’nin mobilyada süper lige çıkmak için ar-ge merkezi kurduğunu, Turkuality sertifikası aldığını söyleyen Balcı, “Tasarıma çok önem veriyoruz. Ama maalesef ülkemizde bir merdivenaltı üretim gerçeği var. Bununla rekabet etmemiz kesinlikle mümkün değil. Çözümünü de bilmiyorum. Ancak özel tasarımla, marka değeriyle ve tasarımı patent altına alarak rekabet edilir diye düşünüyorum.” şeklinde konuştu.

Amaç kaliteyi yükseltmek…

İnegöl’de şu anda 2.000 firmadan 15 markanın öne çıkarak nitelikli mobilyanın adı ve adresi olduğuna vurgu yapan Balcı, bunların arasında kendilerinin de yer aldığını gururla kaydetti.
Balcı sözlerini şöyle noktaladı;

“İnegöl’de nitelikli ve düzenli üretimle daha fazla insan çalıştırarak Türkiye’ye hizmet etmek istiyoruz. Hedefimiz ülke ekonomisine olduğunca fazla fayda sağlamak.”

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Weltew Home dünyada 39 ülkede, Türkiye’de 700 noktada

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.