Türkiye’de konut inşası ve kentsel dönüşümün özellikle büyük kentlerde mobilya tercihini yakından etkilediğini kaydeden Weltew Home kurucu ortağı Eyüp Balcı, erişilebilir fiyatla geniş bir kesime hitap ettiklerini dile getirdi. Özel ve ticari üretime giremediklerine dikkat çeken Balcı, bunun kendilerine zaman kaybettirdiğini söyleyerek,“ Siparişe ancak yetişebiliyoruz. Ama İnegöl’de güzel iş yapanlar var. Bu tür talep geldiğinde o arkadaşlara yönlendiriyoruz.” diyerek dayanışma örneği sergiledi.
Seri üretime ihtiyaç cevap verebilmek için üretim konseptlerini B, B1 ve C1 olmak üzere orta kesim yönelttiklerini kaydeden Balcı, “Üretimin yüzde 10’unu lüks, yüzde 10’unu da evladiyelik ürünlere ayırdık. Kalan yüzde 80’lik kısmı seri imalat oluşturuyor. Ana kalem panel grupları olan genç, yatak, yemek oturma odası gibi takımlar stok çalışılıyor ve satışları buradan yapılıyor. Yumuşak grubunu oluşturan koltuk, kanepe, yatak ve aksesuarlar kişiye özel siparişle üretiliyor.” diyor.
Türkiye’de yatak odası takımı 7-8 yılda, yemek odası takımı 14-15 yılda, oturma grupları 4-5 yılda bir yenileniyor. Bunlarla beraber ölçülerin, renklerin ve tasarım anlayışlarının da değiştiğine dikkat çeken Balcı, ek olarak yaşamsal değişimlere değiniyor.
Bunun başında kentsel dönüşümün geldiğine atıfta bulanan Balcı, “Eski metrajlarda konut üretilmiyor ve özellikle büyük şehirlerde kullanım alanı küçülüyor. Yaşam odası olarak; ünite, konsol, masa ve sandalye tercih ediliyor. Modül mobilya anlayışı öne çıktı. Takım satışı azalıyor ama adet bazında satış artıyor.” diye konuşuyor.
Müşterinin istediği mobilyayı bulunca fiyatın ikinci plana itildiğini anlatan Balcı, “Tüketicinin aklından geçeni üretebildiğimizde o ürün yok satıyor. Kimse fiyatına bakmıyor. Bu da tasarıma ve trendlere ne kadar önem vermemiz gerektiğinin altını bir kere daha çiziyor.” diyerek dizaynın önemine vurgu yapıyor.
İnsanların rahata alıştığını ileri süren Balcı, “Bu saatten sonra en büyük müşterilerimizin inşaat firmaları olmasını bekliyorum. Çünkü örnek daireleri gören ziyaretçiler orada gördüklerini istiyor. Yeniden vestiyer, dolap veya diğer aksamın yapımı ile uğraşmak istemiyor. Konutlar zaten beyaz eşyalarıyla birlikte satılıyor. Buna mobilyaların da eklenmesi an meselesi. O zaman üretici firmalar örnek dairelerin eşyaların yaptırma durumunda kalacak. Özel bir kaç eşyamızı alıp yeni ve dayalı-döşeli evimize taşınacağız. Zaten genç ve yeniliklere açık bir nüfusumuz var. Bunlara hitap eden güzel iç mimarlar yetişti. Beğeni ve beklentinin buluştuğu yerde biz üretime hazırız.” şeklinde konuştu.
Tüketicilerin çok bilinçlendiğini ve kaliteyi çok iyi anladıklarını kaydeden Balcı, sosyal medya ve internet aracılığı ile insanların ne istediğini çok iyi bildiğini söylüyor.
Ürünleri karşılaştırdıktan sonra en uygun olanı belirlendiğine dikkat çeken Balcı, “Yeni çıkan konsept ürünler takım ve set olarak üretiliyor. Müşteri de buna önem veriyor. Biz seri üretim alanında başarılı olmak ve buradaki yerimizi sağlamlaştırmak istiyoruz. Bunun için tasarım ekibi sürekli gezer, yeni trendi ar-ge bölümü ile paylaşır. Konseptler belirlenerek ürüne yansıtılır. Tabi karar vericilerin yüzde 85’inin kadınlar olduğunu unutmamak gerek.” dedi.
Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr
Weltew Home İnegöl’den çıkıp seri üretimin kralı olacak