İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Yalova-İzmit Otoyolu 500 milyon TL’ye yapılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol ağının geliştirilmesi ve artırılması, karayolu ulaşımında güvenliğin daha da geliştirilmesi, ekonomik yönden ve zamandan tasarruf sağlanması gibi gerekçelerle Yalova-İzmit Otoyolu (Bağlantı Yolları Dahil) Projesi’ni yürürlüğe koydu.

5 alternatif revize edildi

Beş adet alternatif güzergâh çalışılan Yalova-İzmit Otoyolu Projesi Yalova İli; Çiftlikköy, Altınova İlçeleri ve Kocaeli ili; Karamürsel, Gölcük, Başiskele, Kartepe İlçelerini kapsayacak. Projede Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerinin güzergah revizyon talepleri değerlendirilerek alternatif çalışmalardan en uygun olanı seçildi ve KGM tarafından onaylandı.

65 km uzunluğunda olacak

Yalova-İzmit Otoyolu Projesi anayol güzergâhı, bağlantı yolları hariç 0+000.000 – 65+026.055 km.leri arasında yer alacak. Otoyol güzergâhı, Yalova Bağlantı Yolunun bitiş kilometresinden başlayıp, Kocaeli ilinde O4 (TEM) Otoyolu üzerinde planlanan Tepetarla kavşağına bağlanacak ve ana güzergahın toplam uzunluğu yaklaşık 65 km’ye ulaşacak. Proje kapsamında yaklaşık 7.304,019 m uzunluğunda Taşköprü Bağlantı Yolu ve yaklaşık 5.600,948 m uzunluğunda D100 Bağlantı Yolu planlandı. Bağlantı yollarının toplam uzunluğu yaklaşık 12,9 km’yi bulacak.

Planlanan Yalova – İzmit Otoyolu (bağlantı yolları dahil) yaklaşık 77,9 km uzunluğunda olup, yaklaşık olarak 18,8 km’lik kısmı Yalova İli, 59,1 km’lik kısmı ise Kocaeli İli sınırları içerisinde kalacak. 

Projenin hayata geçirilmesiyle;

• Trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak,
• Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde geçiş yapacak,
• Projenin hayata geçirilmesi ile Kocaeli ve Yalova illeri ciddi bir trafik yükünden kurtulacak,
• Kocaeli ve Yalova illerindeki hava kirliliğinin azaltılmasında da faydalı olacak,
• Trafikte kaybedilen zamandan kazanılacak,
• Trafik kazalarının, şehir içi geçişlerinden kaynaklanan kısmı minimuma indirilecek.

Planlanan Projenin büyük bir kısmı Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde, bir kısmı ise Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde yer alıyor. Otoyol güzergahının geçeceği bölgelerin (özellikle güzergah üzerindeki ilçeler) ekonomik yönden gelişmesine ve güçlenmesine büyük katkı sağlanacak.

Ücretli otoban olacak

Yalova-İzmit Otoyolu, kapalı sistem esasına göre, ücretli yol olarak işletilecek. Otoyola girecek olan araçların hızlanma şeridi 3,75 m genişlikte olacak, boyu ise fiziksel burundan itibaren min. 345 m olacak. Bu mesafenin 230 metresi otoyola paralel olacak. Hızlanma şeridi sonundaki rakortman min. 90 metre olacak.

Projenin bağlantı yolları 2×2 şeritli olarak projelendirilecek olup, proje hızı 100 km/h olacaktır. Trafik hacminin az olduğu yerlerde projelendirme 2×1 şeritli de yapılabilecektir.

Gişeler yapılacak

Yalova-İzmit Otoyolu işletmesi kapalı sisteme göre olacağı için otoyola bütün giriş ve çıkış noktalarında nakit, otomatik geçiş (OGS) ve kartlı geçiş sistemlerinin (KGS) bulunduğu ücret toplama istasyonları olacaktır. Gişe alanları bağlantı yolları üzerinde tesis edilecek, boyuna eğimin az olduğu tercihen dolgu kesimlerinde oluşturulacaktır. Ücret toplama alanlarında gişeler, gişe geçiş şeritleri, işletme binası, trafo binası, personelin ve ihtiyaç halinde sürücülerin kullanabileceği otopark yerleri bulunacaktır. İşletme binası otoyol çıkış gişeleri tarafında bütün gişeleri rahatça görebilecek yerde olacaktır.

Tesisler yer alacak

Ayrıca proje kapsamında otoyol üzerinde tiplerine göre değişik mesafelerde, taşıtlar için; akaryakıt, servis-bakım ve park alanı, sürücü ve yolcular için; dinlenme, yemek, konaklama, gezinti yapılabilecek yaya yolları, piknik alanları ile giriş-çıkış-iç yolları ve alt yapı tesislerini içerecek tarzda A,B,C ve D olmak üzere dört ayrı tipte “Otoyol Hizmet Tesisi“ yapılacak. Otoyol Hizmet Tesisleri her iki yön için karşılıklı olarak oluşturulacak.

Karşılıklı iki alanın bağlantısını sağlamak üzere D tipi Otoyol Hizmet Tesisleri için Ø 140 menfez, A,B,C tipi Otoyol Hizmet Tesisleri için 4×3 menfez veya üstgeçit projelendirilecek. Bu alanlar belirlenirken topoğrafya, doğal güzellikler, kullanım durumu ve emniyet faktörleri göz önünde bulundurulacak. Otoyol Hizmet Tesislerinde ağır vasıta ve otomobil parkı ayrı olarak düzenlenecek.

Yalova-İzmit Otoyolu Projesi anayol güzergâhı, bağlantı yolları hariç 0+000.000 – 65+026.055 km. leri arasındadır. Otoyol güzergâhı, Yalova Bağlantı Yolunun bitiş kilometresinden başlayıp, Kocaeli ilinde O4 (TEM) Otoyolu üzerinde planlanan Tepetarla kavşağına bağlanacak.

Bağlantı yolları şöyle olacak

 Yalova Bağlantı Yolu; yaklaşık 9.790,601 m uzunluğunda. Safran Mahallesinin doğusunda Yalova Güney Çevreyolu’ndan başlar ve Km 0+000’da anayol eksenine bağlanır. Söz konusu bağlantı yolu bilgi amaçlı olarak verilmiş olup, bu projenin ÇED kapsamı dışında yer alıyor.

 Taşköprü Bağlantı Yolu; yaklaşık 7.304,019 m uzunluğunda. Yalova Devlet yolu Taşköprü mevkiinden başlayıp, projenin ana güzergâhı üzerinde Km 3+592,292’de Çukurköy kavşağında son buluyor.

 D100 Bağlantı Yolu; yaklaşık 5.600,948 m uzunluğunda. Projenin ana güzergâhı üzerinde Km 63+950’deki Çepni kavşağından başlar ve D100 Adapazarı-İzmit yolu üzerinde İbrikdere kavşağında son bulur.

Proje kapsamında planlanan bağlantı yolları ve yan yolların otoyola bağlanması amacıyla kavşaklar planlanırken Yalova-İzmit Otoyolu’ndan, D-100 bağlantı yoluna, Çepni kavşağı ile bağlantı sağlanacak. D-100 bağlantı yolu ve D-100 karayolu bağlantısı, İbrikdere kavşağı ile sağlanacak.

Yalova – İzmit Otoyolu Projesi güzergâhı (bağlantı yolları dahil) üzerinde;

• 2 adet bağlantı yolu
• 7 adet tünel
• 14 adet viyadük
• 17 adet dere köprüsü
• 16 adet kavşak
• 17 adet alt geçit
• Anayol güzergahı üzerinde Km 2+500 ve Km 64+700’de iki adet hizmet alanı
• 26 adet üst geçit

planlandı.

Kavşaklar

Proje güzergâhı üzerinde yer alan kavşaklar şu şekilde;

• Gebze-İzmir Bağlantısı için Otoyol Kavşağı (K-1)
• Mevcut Yalova Devlet Yolundan, Taşköprü Bağlantı Yolu’na katılımın sağlanması için; Taşköprü Kavşağı (K-16)
• Gebze-İzmir Otoyolunun, Taşköprü Bağlantı Yoluna katılımının sağlanması için; dönel kavşak tipinde Kılıç Kavşağı (K-15)
• Taşköprü Bağlantı Yolunun anayol güzergahına katılımının sağlanması için; Çukurköy Kavşağı (K-2)
• İznik ve Altınova güzergâhının anayol güzergâhına katılımının sağlanması için; Valideköprü Kavşağı (K-3)
• Gölcük Bağlantı Yolunun anayol güzergahına bağlanabilmesi için; Gölcük Kavşağı 1 (K-4) ve Gölcük Bağlantı Yolunun İzmit-Yalova Yoluna bağlanabilmesi için, Gölcük Kavşağı 2 (K-13)
• Gölcük ve Karatepe Kavşakları arasında, Km 48+700’ de Bahçecik Kavşağı (K-5)
• İzmit’ ten gelen bağlantı yolunun, anayol güzergahına bağlanabilmesi için; Karatepe Kavşağı (K-6)
• Anayol güzergahı ile D-100 Bağlantı Yolu’nu birbirine bağlayan; Çepni Kavşağı (K-7)
• Anayol güzergahı sonunun O-4 Tem Otoyoluna bağlantısının sağlanması için; Tepetarla Kavşağı (K-8)
• D-100 Bağlantı Yolu’nun, D-100 Karayoluna katılımın sağlanması amacıyla; İbrikdere Kavşağı (K-12)
• Ana yol güzergahının Altınova-İznik devlet yolu ile kesişim noktasında; Yalova-İzmit Otoyolu Altınova-İznik Devlet Yolu Kavşağı (K-14)
• Bağlantı Yolu 2 nin anayol güzergahına bağlandığı Tepetarla mevkiinde; K-9 Bağlantı Yolu 2 Kavşağı, K-10 Bağlantı Yolu 2 Kavşağı ve K-11 Bağlantı Yolu 2 Kavşağı olmak üzere 16 adet köprülü kavşak yapılması planlandı.

Emlaknews.com.tr 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Yalova-İzmit Otoyolu 500 milyon TL’ye yapılacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.