İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Yavuz Sultan Selim Köprüsü İbrahim Çeçen’e ‘level’ atlattı

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İbrahim Çeçen’e ‘level’ atlattı

Açılışına günler kala Sabah Gazetesi’nden Dilek Güngör’e konuşan IC Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, samimi itiraflarda bulundu. 47 yıllık inşaatçı olmasına rağmen köprünün “başka bir şey” olduğunu söyleyen Çeçen, “Bu, kariyerimi yükselten bir eserdir. Ülkenin yüz akıdır” diye konuştu.

Köprü ve 215 kilometrelik otoyol projesini özetleyen Çeçen, projenin tam isminin “Kuzey Marmara Çevreyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü” olduğunu söyleyerek sözlerine başladı.

Projeyi mühendislik ve mimarlık harikası olarak niteleyen Çeçen, “Dünyada 4 karayolu gidiş, 4 geliş ortadan da demiryolu hattının geçtiği benzer bir köprü yok. 322 metre kule yüksekliği, 59 metre genişliği, 1.408 metre açıklığıyla dünyada bir ilktir. İhalede 5-6 grup yarıştı. Hepsi iki katlı yapmak istiyordu. O zaman Boğaz’da 15 metrelik bir kutu ortaya çıkacak ve kaba görünecekti. Biz fark yaratmak istedik ve tek satıhta çözdük. Boğaz’a mimari açıdan estetik kattık” dedi.

Geleceğin mimarisi

Köprünün 21. yüzyılın teknolojisine ve mimarlığına yakışan bir köprü olması için çok çabaladıkları her halinden belli olan Çeçen, köprüyü ve Yap-İşlet-Devret modeliyle 3 yıl 3 ayda tamamladıklarına dikkat çekerek, “Bu rekordur. Köprü, Gezi olayları ve 17-25 Aralık’ta hedefti. Bu zorluklara ve engellere rağmen bitiş süresi aksamadı. Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız ve Ulaştırma bakanlarımız devamlı önümüzü aştılar” diye konuştu.

Ayak oyunlarına rağmen…

Olayın sadece teknik, doğal ve finansal zorluk olmadığını deklare eden Çeçen, Türkiye’ye has ayak oyunlarına işaret etti. “FETÖ’cülere takıldık” diyen Çeçen, “Bürokrasiden köstek olanlar oldu. Oysa bu devletin projesiydi. Başarılı olacak diye korkanlar engellemek için çok uğraştı. Hükümeti hedef alanlar buraya yüklendi. Gezi olaylarından sonra Discovery ve National Geographic’e belgesel yaptırmak istedik ama projenin siyasi olduğunu ileri sürdüler. Basında eski kesilen ağaç fotoğrafları ile saldırdılar. Birçok kuruluş mahkemeye başvurup işi durdurdu. Köprünün iki direkte kaldığı ileri sürüldü. Hazine’deki FETÖ’cüler krediyi onaylamadı” diye yaşadıklarını özetledi.

Boş yere zaman kaybedildi

Finansman konusunda 6 banka ile anlaşmalarına rağmen birisinin çekilmesi ile diğerlerinin ürtktüğünü söyleyen Çeçen, onları tekrar dolaşıp ikna ettiklerini ve bunun zaman kaybına yol açtığını kaydetti.

İşte bu…

Köprünün kariyerini yükselttiğini ileri süren Çeçen, ilk iki köprüde Türkler’in etken olmadığını ama 3. Köprü’nün ihalesine başvuran 14 firmadan 4’ünün Türk olduğunun altını çizerek, “Son 30 yılda mühendisliğimizin nereden nereye geldiğinin en somut göstergesi bu oldu. Dünyanın her yerinden, inşaat sektöründen, fakültelerden ve sivil toplum kuruluşlarından projenin inşaası yakından takip ediliyor. Hemen hemen her ülkeden 300 ayrı grup yapım metodolojisini görmeye geldi.

Bu büyük bir iftihardır

47 yıllık meslek hayatımda birçok inşaat yaptım. Ama bu, yaptığımız işler içinde kariyerimi yükselten bir eser oldu. Böyle bir eseri yapmak büyük bir şanstır, imkândır. Devletimize teşekkür ediyorum. Bu kıtaları birbirine bağlayan eserdir. Türkiye’ye son dönemde sırtını dönmeye çalışan Batı’nın gözü de açılacaktır. Bu ülkemizin gurur kaynağıdır. Ülkenin de firmamızın da yüz akıdır” diye konuştu.

Referans oldu, milyar euroluk yeni projeler aldı

Köprünün aynı zamanda bir referans niteliğine sahip olduğunu kaydeden Çeçen, “Bu referansla St. Petersburg’da 2.2 milyar euroluk otoyol ve köprü projesini bu ay sonunda bitireceğiz. Havalimanı yaptık, teslim ettik. Moskova-St. Petersburg arasında otoyol yapıyoruz, 2018’e yetiştireceğiz. Bu projeyi bitirdikten sonra dünyanın her yerinden teklif geliyor” diye konuştu.

Notlar…

IC-Astaldi İş Ortaklığı köprüyü 7 yıl 8 ay 20 gün işletecek. Burasını para kazanma yeri olarak görmeyen firma, hesap yapıyor ama para kazanmaya öncelik vermiyor. Günlük 135 bin araç geçeceği öngörülen köprüde eksik ladığı takdirde Hazine garantisi devreye girecek.

Fiyat gidiş-geliş 3 dolar+KDV olacak. Her yılbaşında yeni kura göre belirlenecek. Fiyat Avrupa’daki otoyollara ve köprülere göre ucuz.

İnşaat sırasında 381 bin ağaç kesildi ama yerine 15 katı olarak 5 milyon 100 bin ağaç dikiliyor.

Köprü ve otoyollar 215 kilometre uzunlukta. 4 gidiş, 4 geliş otoyol olarak yapıldı.

İstanbul’daki köprülerin karşılaştırması

15 Temmuz Şehitler Köprüsü

*Başlama tarihi: Mart 1970
*Bitiş tarihi: Ekim 1973
*Toplam uzunluk: 1.560 metre
*Genişlik: 33.40 metre
*Kule yükseliği: 165 metre

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü

*Başlama tarihi: Aralık 1985
*Bitiş tarihi: Temmuz 1998
*Toplam uzunluk: 1.510 metre
*Genişlik: 39.40 metre
*Kule yükseliği: 107.10 metre

Yavuz Sultan Selim Köprüsü

*Başlama tarihi: Mayıs 2013
*Bitiş tarihi: Ağustos 2016
*Toplam uzunluk: 2.164 metre
*Genişlik: 59 metre
*Kule yükseliği: 322 metre

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İbrahim Çeçen’e ‘level’ atlattı