Tüm dünya ile birlikte Mart ayından itibaren evlerde geçen zamanın artması ile birlikte toplumsal hayat da yeni bir şekil almaya başladı. “Yeni normal” ile birçok insanın alışveriş, yemek ve boş zaman alışkanlıkları değişirken, yaşam tarzlarında da yeni arayışlar başladı.
Büyük şehirler başta olmak üzere tüm Türkiye’de uygulanan önlemlere, sosyal mesafe kurallarına dikkat eden, mecbur olmadıkça evlerinden çıkmayan bireylerin, alışveriş alışkanlıkları hızla online platformlara kaydı. Ayda 48 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veren sahibinden.com da, Nisan ayına ait verilerinden yola çıkarak, değişen tüketici alışkanlıklarını ve yeni tercihlerini analiz etti.
Açık havada daha çok zaman geçirmek isteyenler bahçeli evlerin peşine düştü. Evde geçirilen süreler uzarken, vatandaşlar bahar aylarıyla birlikte güneşin yüzünü göstermesinin de etkisiyle, daha rahat hareket edecekleri yaşam alanlarını tercih etmeye başladı.
Nisan ayı verilerine göre, satılık müstakil ev ilanlarına ilgi geçen yılın aynı dönemine oranla%118 arttı. Bu dönemde “bahçeli ev”, “bahçeli daire” aramaları ise %228 oranında yükseldi. Evlerde geçirilen vakitlerin artması balkon kültürünü de tekrar hatırlatırken, “balkonlu ev”, “balkonlu daire” aramaları %91 oranında artış gösterdi.
Kalabalık ortamlar yerine riskten uzakta, doğayla iç içe olmak isteyenlerin son dönemlerde tercihi karavanlar oldu. Nisan 2020 verilerine göre satılık karavan ilanları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %117 daha fazla ilgi gördü.
Aynı dönem içerisinde “karavan” kelimesinin araması da %72 arttı. Motosiklet ilanlarına ilgi ise geçen yıla oranla %28 arttı. Satılık yazlık ilanlarına ilgi ise geçen yıla göre %94 oranında artarken “Yazlık” içeren aramalarda %45 artış gözlemlendi.
Sağlık ve hijyen konusunda hassas bireyler, dışarıdan satın aldıkları temel gıdaların bir kısmını kendi evlerinde de yapma yoluna gitti. Nisan verilerine göre ekmek yapma makinesi ilanları %497 oranında artışla incelendi. Buharlı temizlik makinesi ilanlarına ilgi de geçtiğimiz yıla göre %223 oranında arttı.
Yemeğe ağırlık veren ve hareketsizleşenler kilolarını ölçmek için baskülleri araştırmaya başladı. İlanlara ilgi önceki yıla oranla %112 oranında artış gösterdi.
Spor salona gidemeyenler evde spor yapmanın formüllerini aradı!
Evde kalanlar kendi ortamlarında spor yapabilmek için farklı seçenekleri değerlendirmeye başladı. İlgi geçen yıla oranla; fitness & kondisyonda %388, vücut geliştirmede ise %323 oranında arttı.
Yeni normal ile alışveriş ve yaşam tercihleri değişiyor!